tiistai 13. lokakuuta 2015

Puikoilta pudonneita.

Minä teen käsitöitä vuodenajasta riippumatta. En muista olenko asiasta kirjoitellut aiemmin täällä, mutta vuodenajat värittävät kuitenkin vahvasti sitä, millaisia käsitöitä teen mihinkin aikaan vuodesta.

Loppukevään ja kesän minä virkkaan. Syksystä alan neulomaan. Jouluun asti jaksan neuloa, mutta sitten pitää saada välissä virkata muutama tonttu. Pakkaset ja alkutalvi antavat taas aiheen tarttua puikkoihin. Keväällä tahti ehkä hidastuu, kunnes vaihdan koukkuun. Ja siitä taas virkkaan kohti syksyä. Jolloin vaihdan niihin puikkoihin.

Sama kaavio toistui tänäkin vuonna, ja jälleen syksyn myötä olen kuluttanut kovasti puikkojani. Jopa niin kovasti, että rohkenin ostaa uudet ihanat vihreät puikot Helsingin käsityömessuilta! Nyt ajattelin heittää Teille muutaman kuvan muodossa kahdet neulomani villasukat, sekä yhdet lapaset. Poikkeuksellisesti kaikki tulivat minulle itselleni - ihan kuin minulla ei noita villasukkia vielä tarpeeksi olisi... ;) Onneksi töissä on melko kylmät lattiat, niin on pakottava tarve tepastella villasukilla päivät pitkät!


 


Tein töihin tuollaisia lapsenmielisiä ja minunnäköisiäni sukkia. Ensimmäiset olivat tiikerin tassut, jollaiset tein jo serkkuni vauvalle aiemmin (>kliklik). Tuolloin minulle iski pakottava tarve saada omaan jalkaan samanlaiset. Töissähän nämä ovat ihan lasten lempparit, sattuneesta syystä joudun aina juoksemaan lapsia takaa ja murisemaan kuin tiikeri.

Toiset tekemäni sukat ovat syntyneet Novitan raitalangasta. Ihanan helppoa, kun raitaa tulee ihan itsestään! Näihin tein vielä efektiksi toiseen sukkaan keltaisen kantapään ja toiseen keltaiset varpaat. Nuo sukkien välissä olevat lapaset syntyivät myös taannoin kun huomasin että työmatkalla alkaa jo sormet palella. Äidin kaapista löytyi sopivasti syystennareihin käypä oranssi lanka, joten nuo syntyivät melkein yhdessä illassa :)

 

Neulomuksia on tiedossa vielä ainakin sen verran tässä lähitulevaisuudessa, että puikoilta putoaa juurikin näillä hetkeillä vielä yhdet työsukat. Ne vilautan kyllä jossain vaiheessa myös, mutta nyt minulla odottelee pitkästä aikaa oikein iso kasa erilaisia kuvia, joita aion tänne Teille näytille laittaa. Olen viimeaikoina puuhastellut jotenkin ennätyspaljon, joten matskua siis löytyy! Niistä lisää pian!
Aurinkoista kuluvaa viikkoa ☼

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti