maanantai 19. lokakuuta 2015

Big shot! Ü

Ja kyllä, otsikossa tuo Ü tarkoittaa oikein leveää hymyä. Onni on anoppi, joka on myös hurahtanut askarteluhommiin!

Hän omistaa Big shotin ja minä keksin eräänä kauniina iltana haluat sen lainaan. Sain luvan lainata, ja seuraavana päivänä kaasupoljin suorana painuimme hakemaan sen. Siitä lähtien olenkin keskittynyt pääasiassa askartelemaan Big shotin ympärillä, jotta saan siitä varmasti tarpeekseni ennenkuin koittaa aika palauttaa se. Tutusuin vekottimeen aikoinaan eräällä lastenleirillä jossa olin töissä, ja siitä asti olen salaa haaveillut tekeväni sen kanssa vielä tuttavuutta. Oman ostaminen ei (ainakaan toistaiseksi) tule kyseeseen, on meinaan sen verran tyyris väline.


 

Ja hommahan on siis lähtenyt ihan käsistä. Heijastimia on tullut tehtyä enemmän kuin tarpeeksi, ja vielä on suunnitelmissa tehdä muutamat lisää. Itse asiassa olen tehnyt niitä niin paljon, että olen jo koristellut niillä pyöräni etukorinkin. :D


 

Jos joku ei vielä tunne Big shotia, niin tiivistelmä tulee tässä:
Se on kone, jonka kahvaa veivataan. Koneessa on kaksi kirkasta muovialustaa joiden väliin asetetaan stanssi (levy, jossa on leikattava kuvio). Lisäksi tarvitaan leikattava materiaali, joka voi siis olla sitä heijastinkangasta, huopaa, softista - melkeinpä mitä vaan. Sitten koko paketti rullaillaan  koneen läpi kahvasta veivaamalla, ja kaiken kauhistuttavan rutinan jälkeen sinulla on haluamasi kuvio leikattuna.


 

Niin ja kamala sotku jos homma lipeää lapasesta.


Tällä on kyllä tosi kätevä tehdä tuollaisia tiettyjä kuvioita. Esimerkiksi tuo etukorini heijastin. Helppohan sellainen olisi piirtää ja leikata käsinkin, mutta kyllä tämä kone aika hurjasti aikaa säästää. Ja tekee hieman tasalaatuisempaa jälkeä kuin minun vakaa käteni ;) Noita stansseja (kuviolevyjä) on olemassa ihan mielin määrin askartelukaupoissa, mutta minä olen toistaiseksi mennyt ihan vaan noilla mitä anopilta on koneen mukana lainaan tullut.

Nyt äkkiä taas veivaamaan että ehtii saada kiintiön täyteen! Vai voikohan se koskaan täyttyä...
 Epäilen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti