lauantai 11. huhtikuuta 2015

Keltainen kevätväri.

Sivutaan tuota pääsiäistä vielä tämän yhden lauseen verran; olen huomannut, että usein keväällä keltainen mielletään vahvasti tuohon pääsiäisenaikaan. Keltaista näkyy sitä ennen niin kodeissa kuin vaatteissakin, mutta pian sen jälkeen se katoaa kaupoistakin.

Minä olen kuitenkin ihastunut keltaiseen väriin - en niinkään itseni yllä, vaan enemmänkin pieninä yksityiskohtina kodissani.

Sattumalta edellisellä Ikeareissullamme törmäsin löytönurkassa kankaanpalaan, josta halusin heti tehdä jotain kevääksi kotiimme.

 


No, mikäpä sen helpompaa kuin hurauttaa tyynynpäällinen. Oikeastaan se tuntuikin ihan piristävältä idealta, koska meille tuli taannoin myös uusi sohva. Sen kunniaki siis hurautin myös uuden tyynynpäällisen! Tein sen tällä hyväksi havaitsemallani ohjeella, jolla tuunasin syksyllä vanhoista verhoista tyynynpäälliset parvekkeelle.

 

Koska tyynynpäällistä piti tietenkin alkaa väsäämään juuri sillä hetkellä kun se mieleen juolahti, taisi päästä ilmoille myös muutama kirosana. Olimme juuri tuolloin lähdössä jonnekin, ja tuo toinen jo naputteli hermostuneena jalkaansa kun minä vielä ajoin tuhatta ja sataa ompelukoneella. Mutta ehtipäs valmiiksi!
(Onneksi tämä käsityöintoilukin voi välillä olla tällaista välineurheilua; huomaa tuo kuvassa oleva ihana muffinsineulatyyny, jonka sain ystävänpäivänä rakkaalta ystävältäni  ♥ Tuollaisista lahjoista tulee rakastettu olo, kun toinen tuntee noin hyvin, että tiesi jo etukäteen kuinka paljon tuosta ilahdun.)


 

Siinä se nyt nököttää sohvalla milloin mitenkin päin. Nuo kaksi eri puolta tuovat kyllä omaa hauskuuttaan tuohon tyynyyn. Mutta jos minun pitää se siihen jotenkinpäin asetella, niin kyllä tämä alemmassa kuvassa näkyvä puoli tulee päällepäin ;)

(Ps. Huomenna luvassa täällä blogin puolella vihdoinkin yksi mun tämän kevään lempparituunauksistani!)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti