keskiviikko 8. lokakuuta 2014

Käsityökirppis ja pipopaja.

Viime perjantaina töissä työkaveri rapisteli pientä lehtileikettä, jonka oli minua varten leikannut talteen. No siinähän oli mainos Keravan käsityötapahtumasta - ihan olin kuulemma ensimmäisenä minä siitä tullut hänelle mieleen. Koska sopivasti lauantai oli minulla vapaa ohjelmasta, päätin suunnistaa heti aamusta katsomaan millainen on tuo viereisen kylän meininki.


Ja hyvä olikin, että olin heti aamusta paikalla. Niin oli nimittäin moni muukin!



Tuossa ylemmässä kuvassa se ei ehkä niin tulekaan ilmi, mutta voin kertoa että tuolla yläkerran ensikertaa järjestetyssä pipopajassa kuulkaa kankaat pöllysi kun ihmiset etsivät itselleen mieluisaa materiaalia! Pipopaja oli siis House of Defender -tuotemerkin omistavien naisten ideoima ja vetämä, ja osallistujien oli mahdollisuus tehdä itselleen kaksi erilaista pipoa kierrätysmateriaalista.


 

Materiaalia oli tarjolla mittavin määrin, ja jokaiselle halukkaalle löytyi varmasti mieleisiään värejä. Sitten vain kaavojen mukaan piirtelemään ja leikkailemaan, ompelemaan ja saumoroimaan. Ihan parasta oli kun itsekin saumuria hieman kammoavana sai ohjausta ihan kädestä pitäen. Kirjaimellisesti, nimittäin välillä minä kaasutin ja työpajan loistokkaat naiset ohjasivat saumurilla huristettaessa. :)




Samaan aikaan heillä oli myynnissä omia tuotteitaan, ja he myös tekivät niitä kokoajan neuvomisensa lomassa. He kertoivatkin että se on osa heidän pedagogiikkaansa - että he tekevät siinä missä me muutkin.

No mutta mitä minä sitten sain aikaan?
Kaksi varsin erilaista pipoa.

 



Musta on tehty vanhasta trikootunikasta, jossa oli valkoinen ruusukuvio.
Oranssi on tehty lörpähtäneestä neulepaidasta.



Että seuraavan kerran kun mietit mihin veisit vanhat kutistuneet paitasi niin hoi, minä haluan!

Ja joulupukille tiedoksi, haluan myös saumurin. Ja isomman kodin, mihin saan sen mahtumaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti