lauantai 7. kesäkuuta 2014

Heräteostos.

Ystäväni pyysi minua mukaansa Ikeaan. Hänellä oli pitkä ostoslista - minulla tyhjä. Ja kuinka ollakaan... Sinne moottoritien varrella pönöttävään siniseen laatikkoon päästyäni tarpeita alkoi yhtäkkiä ilmaantua.

Minun oli esimerkiksi välttämättä saatava tämä.


Se on kangaspala, pohjaväriltään valkoinen. Mustia ääriviivoja, joilla on tehty kankaaseen kaikkea kivaa ja kesäistä. Huvittavinta tässä on se, etten edes tiedä miten tämä osui silmiini sieltä Ikean kangashyllystä, minä kun en yleensä siellä koskaan sitä kangastarjontaa tutkaile.

Mutta tämä oli siis pakko saada. Sen lisäksi että se muistutti minua lukioaikanani ostamastani H&M -penaalista (joka on edelleen aivan lempparini!), huomasin ettei hintakaan päätä huimaa.



Niinpä se tarttui keltaiseen ostoskassiini, ja vähän mustaa puuvillakangasta kylkeen.

Ja kyllä, ihan suunnitelmissa oli tarttua rakkaaseen viholliseeni ompelukoneeseen!


Tällainen todellinen ompelutaitaja käyttää välineistössäänkin esimerkiksi tuota Ikean mittanauhaa. Hirveän kätevä, ja tarvittaessa jos pinna palaa, niin napsahtaa helposti poikkikin! ;)

Mutta todistettavasti siis kankaat on hankittu, ja välineet kaivettu esiin. Jotain pientä (tai no, ei niin fyysisesti nyt ihan pientä) on jo saatu aikaiseksikin, mutta sen esittelen vasta kun saan sen loppusilausta vaille valmiiksi.

Nyt taas ompelukoneen kimppuun kun intoa riittää, ja yhteistyö ainakin toistaiseksi toimii saumattomasti (heh heh, vaikka tekeleisiini saumat tuleekin).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti